Trends στο Baby feeding – Πόσο ασφαλείς είναι αυτές οι τάσεις;

Λατρεύω να βλέπω νέες μανούλες να ασχολούνται με τη διατροφή των μωρών τους! Το διαδίκτυο, όμως, είναι γεμάτο με “μοντέρνες” και πολλά υποσχόμενες τάσεις που παρουσιάζουν την ιδανική διατροφή για την καλύτερη υγεία του μωρού τους. Τα πιστεύουμε όλα τελικά…;

Baby goes Vegetarian!

Ένα χορτοφαγικό πλάνο διατροφής αποτελείται από τρόφιμα με πολλά οφέλη, συνεπώς οι παιδικές τροφές που θα φτιάξεις με αυτά τα τρόφιμα θα είναι εξαιρετικά θρεπτικές. 

Dos: Αν η οικογένεια σου ακολουθεί ένα χορτοφαγικό πρόγραμμα διατροφής, συμβουλέψου έναν ειδικό και δημιουργείστε μαζί τη διατροφή του, ώστε να εξασφαλίσεις ότι το μωρό σου θα παίρνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για τη σωστή ανάπτυξή του.

Don’ts: Οι πρωτεΐνες που λαμβάνονται από το κρέας, το ψάρι και τα γαλακτοκομικά προΐόντα δύσκολα αντικαθιστώνται με άλλες τροφές, ενώ ο αποκλεισμός τους οδηγεί σε σημαντικές ελλείψεις θρεπτικών συστατικών. Άσε το παιδί σου να κρίνει και να επιλέξει εάν θέλει να ακολουθήσει αυτή την τάση.

 

Τι; Γλουτένη; Το μωρό μου;

Μερικές φορές αναρωτιέμαι πώς μία και μόνο λέξη μπορεί να φέρει τόσο μεγάλο πανικό σε χιλιάδες ανθρώπους! Τον τελευταίο καιρό ακούω συνέχεια για νέες μαμάδες που αποφεύγουν να δίνουν στο μωρό τους οτιδήποτε περιέχει γλουτένη.

Dos: Παρόλο που αυτό το πλάνο διατροφής περιέχει τρόφιμα με αρκετά θρεπτικά συστατικά, ο αποκλεισμός της γλουτένης συστίνεται μόνο εάν το μωρό σου έχει διαγνωσθεί με κάποια αλλεργία ή κοιλιοκάκη και με την προΰπόθεση ότι θα συμβουλευτείς έναν ειδικό.

Don’ts:  Αφαιρώντας τη γλουτένη από το διαιτολόγιο του μωρού σου θα αποκλειστούν αυτόματα τρόφιμα τα οποία είναι απαραίτητα για την ανάπτυξή του, όπως προΐόντα ολικής άλεσης και ζυμαρικά. Συνεπώς, δεν χρειάζεται να αποφεύγεις τη γλουτένη εάν δεν το επιβάλλει κάποιος ιατρικός λόγος.

 

Pre-chewing

Η τάση της “προ-μάσησης” επιβάλλει να μασήσεις την τροφή του μωρού σου πριν την τοποθετήσεις στο στόμα του. 

Dos: Βασικά don’t… Ακόμα και να βρεθείς σε ένα μέρος που δεν υπάρχουν τα κατάλληλα σκεύη για να πολτοποιήσεις την τροφή του μωρού, προτίμησε να αγοράσεις μια έτοιμη κρέμα ή να παραγγείλεις ένα γεύμα σε μορφή πουρέ.

Don’ts: Μία από τις πιο επικίνδυνες τάσεις! Σκέψου μόνο πόσα επιβλαβή για την υγεία βακτήρια θα μπορούσες να μεταφέρεις από το στόμα σου στο στόμα του μωρού, αυξάνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης κάποιας ασθένειας ή μόλυνσης στη στοματική κοιλότητα.

 

Feeding net

Αν δεν έχεις ακούσει για το διχτάκι δοκιμής φρέσκου φαγητού -τύπου πιπίλας- τότε σε πιάνω αδιάβαστη! Αυτό το μικρό gadget επιτρέπει στο μωρό σου να δοκιμάζει φρέσκα φρούτα και λαχανικά χωρίς να χρειάζεται να τα πολτοποιήσεις.

Dos: Το μωρό σου θα μπορεί να ξεκινήσει να δοκιμάζει φρούτα και λαχανικά χωρίς τον κίνδυνο πνιγμού. Επίσης, τοποθετώντας κάποιο κρύο τρόφιμο στο διχτάκι μπορείς να απαλύνεις τον πόνο που αισθάνεται στα δοντάκια του.

Don’ts: Οκ. Ένας εύκολος και έξυπνος τρόπος για τη δοκιμή νέων τροφίμων – αλλά μέχρι εκεί. Πολλές νέες μαμάδες δεν έχουν χρόνο να ταΐσουν το μωρό και καταφεύγουν στο διχτάκι, ακόμα και στο κυρίως γεύμα. Με αυτό τον τρόπο σίτισης το μωρό δεν έχει τη δυνατότητα να καταναλώσει τις απαραίτητες θερμίδες για σωστή ανάπτυξη.

 

Αποκλειστικός Θηλασμός μεγάλης διάρκειας

Μία νέα τάση υποστηρίζει ότι ο αποκλειστικός θηλασμός μέχρι το μωρό να κλείσει το πρώτο έτος είναι η καλύτερη διατροφή που μπορείς να του προσφέρεις.

Dos: Ναι, είναι επιθυμητό να θηλάσεις όσο είναι εφικτό, αφού έτσι το μωρό σου θα μπορέσει να λαμβάνει τα θρεπτικά συστατικά, τα αντισώματα και τα οφέλη του θηλασμού.

Don’ts: Η μάσηση και κατάποση είναι μια διαδικασία που θα πρέπει μάθει το μωρό μετά τους πρώτους έξι μήνες. Δεν υπάρχει λόγος να καθυστερήσεις να δίνεις στο μωρό σου στερεά τροφή μιας και αυτό μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για εμφάνιση κάποιας τροφικής αλλεργίας στο μελλον. Ιδανικό σενάριο θα ήταν να θηλάζεις παράλληλα .

 

Σίγουρα μια κουβέντα με τον παιδίατρο ή τον διατροφολόγο σου θα σου λύσει  πολλές απορίες και θα καταρρίψει μύθους , οι οποίοι θα μπορούσαν να βάλουν σε κίνδυνο την υγεία του παιδιού σου.

Κλειώ Χούπη

Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MMedSc

Δημοσιεύτηκε στο Shape.gr (8-2-2018)


© Thenutress.gr. All rights reserved.