Skip to main content

10 τροφές για υγιές και λαμπερό δέρμα!

pattern image

Ένα λαμπερό και υγιές δέρμα αποτελεί στόχο για πολλούς από εμάς! Και παρ’ όλες τις ρουτίνες περιποίησης που έχεις δοκιμάσει κατά καιρούς ή διάφορα προϊόντα ομορφιάς, δεν έχεις επιτύχει, ακόμα, το επιθυμητό αποτέλεσμα!

Και, όμως, ίσως είναι πιο απλό απ’ ότι φαντάζεσαι… Το κλειδί για μια υγιή επιδερμίδα είναι η θρέψη του σώματός σου από μέσα προς τα έξω! Έτσι, η κατανάλωση τροφίμων πλούσια σε θρεπτικά συστατικά μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την εμφάνιση του δέρματός σου.

Ακολουθούν 10 τροφές που μπορούν να συμβάλουν σημαντικά σε μια λαμπερή και υγιή επιδερμίδα.

Αβοκάντο: Ο καρπός της ομορφιάς

Το αβοκάντο είναι γεμάτο με “καλά” λιπαρά, τα οποία συμβάλλουν σε ένα καλά ενυδατωμένο και ελαστικό δέρμα. Περιέχει, επίσης, βιταμίνη Ε, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προστατεύει το δέρμα σου από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες, προάγοντας μια νεανική λάμψη.

Σολομός: Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα για την υγεία του δέρματος

Ο σολομός είναι μια σημαντική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, απαραίτητων για τη διατήρηση της υγείας του δέρματος. Αυτά τα λιπαρά οξέα συμβάλλουν στη διατήρηση της ενυδάτωσης του δέρματός σου, στη μείωση των φλεγμονών και στην προώθηση μιας πιο λείας επιδερμίδας. Ο σολομός περιέχει επίσης ασταξανθίνη, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στην ελαστικότητα του δέρματος.

Γλυκοπατάτες: Ένα Boost με β-καροτένιο

Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε β-καροτένιο, πρόδρομη ουσία της βιταμίνης Α. Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητη για την ανανέωση των κυττάρων του δέρματος, συμβάλλοντας στη διατήρηση μιας φρέσκιας και λαμπερής επιδερμίδας. Επιπλέον, το β-καροτένιο δρα ως φυσικό αντηλιακό, προστατεύοντας το δέρμα σου από τις βλάβες της υπεριώδους ακτινοβολίας.

Μούρα: μία ομάδα αντιοξειδωτικών!

Τα μούρα, όπως τα βατόμουρα, οι φράουλες και τα σμέουρα, είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν το οξειδωτικό στρες. Αυτά τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν το δέρμα σου από την πρόωρη γήρανση που υπάρχει λόγω περιβαλλοντικών παραγόντων, όπως η ρύπανση και οι υπεριώδεις ακτίνες. Τα μούρα περιέχουν επίσης βιταμίνη C, η οποία ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου για σφριγηλό και νεανικό δέρμα.

Σπανάκι: Πράσινη καλοσύνη για το δέρμα

Το σπανάκι είναι ένα πράσινο φυλλώδες λαχανικό πλούσιο σε βιταμίνη Α και C, απαραίτητες για την υγεία του δέρματος. Αυτές οι βιταμίνες βοηθούν στην επιδιόρθωση των ιστών του δέρματος, αποτρέπουν τη διάσπαση του κολλαγόνου και συμβάλλουν σε έναν πιο ομοιόμορφο τόνο του δέρματος. Η υψηλή περιεκτικότητα του σπανακιού σε σίδηρο προάγει, επίσης, την υγιή κυκλοφορία του αίματος, χαρίζοντας στο δέρμα σου μια φυσική λάμψη.

Ξηροί καρποί και σπόροι: Οι σύμμαχοι σου για την ανανέωση του δέρματος

Τα αμύγδαλα, τα καρύδια, ο λιναρόσπορος και οι σπόροι chia είναι γεμάτα με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε και ψευδάργυρο. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά υποστηρίζουν την ανανέωση του δέρματος, μειώνουν τις φλεγμονές και βοηθούν στη διατήρηση της ελαστικότητας του δέρματος.

Κουρκουμάς: Το “χρυσό” μπαχαρικό για το δέρμα

Ο κουρκουμάς, με τη δραστική του ουσία, την κουρκουμίνη, διαθέτει αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Βοηθά στην καταπολέμηση δερματικών παθήσεων όπως η ακμή, η ψωρίαση και το έκζεμα. Η ενσωμάτωση του κουρκουμά στη διατροφή σου μπορεί να συμβάλει σημαντικά σε μια πιο καθαρή επιδερμίδα και μια φυσική λάμψη.

Παραδοσιακό γιαούρτι για ένα υγιές δέρμα

Το γιαούρτι είναι μια πλούσια πηγή προβιοτικών, τα οποία προάγουν ένα υγιές μικροβίωμα του εντέρου. Ένα ισορροπημένο μικροβίωμα έχει άμεση σχέση με τη βελτίωση της υγείας του δέρματος, καθώς μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των φλεγμονωδών δερματικών παθήσεων και να συμβάλει σε μια λαμπερή επιδερμίδα.

Ντομάτες: Πλούσιες σε λυκοπένιο

Οι ντομάτες είναι γεμάτες με λυκοπένιο, ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει το δέρμα από τις βλάβες του ήλιου και προάγει την παραγωγή κολλαγόνου. Η κατανάλωση ντομάτας μπορεί να συμβάλει σε έναν πιο ομοιόμορφο τόνο του δέρματος και να μειώσει την εμφάνιση λεπτών γραμμών και ρυτίδων.

Νερό: To φυσικό “όπλο” του δέρματος

Αν και δεν είναι τρόφιμο, το νερό είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της ενυδάτωσης του δέρματος. Η διατήρηση μιας καλής ενυδάτωσης βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών, διατηρώντας το δέρμα σου καθαρό και λαμπερό. Προσπάθησε να καταναλώνεις τουλάχιστον οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα για να υποστηρίξεις τη συνολική υγεία του δέρματος.

Μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε θρεπτικές τροφές μπορεί να προσφέρει στο δέρμα σου τις απαραίτητες βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά που χρειάζεται!

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τα οφέλη της ενυδάτωσης, μπορείς να διαβάσεις το παρακάτω άρθρο! https://thenutress.gr/enydatosi-giati-einai-telika-toso-simantiki/