Skip to main content

5 εύκολα Swaps για ισορροπημένη διατροφή!

pattern image

Στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, οι καθημερινές διατροφικές συνήθειες είναι αυτές που έχουν σημασία! Μικρές και εύκολες αλλαγές μπορούν να σε βοηθήσουν να μειώσεις τις περιττές θερμίδες, τα ανθυγιεινά λίπη και τη ζάχαρη. Παράλληλα, θα αυξήσεις την ημερήσια πρόσληψη  απαραίτητων θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται το σώμα σου. Πιο κάτω, ακολουθούν πέντε εύκολα Swaps για θρεπτικά γεύματα που όχι μόνο θα βελτιώσουν την υγεία σου αλλά και θα σε ενθουσιάσουν γευστικά!

Δημητριακά ολικής αλέσεως αντί “λευκών” δημητριακών

Ένα από τα πιο απλά Swaps που μπορείς να κάνεις για πιο υγιεινά γεύματα είναι η αντικατάσταση των “λευκών” ή, αλλιώς, ραφιναρισμένων δημητριακών με δημητριακά ολικής αλέσεως. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως το καστανό ρύζι, η κινόα και τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως, παρέχουν περισσότερες φυτικές ίνες και βασικά θρεπτικά συστατικά από τα αντίστοιχα ραφιναρισμένα. Με την επιλογή δημητριακών θα μείνεις χορτάτη για περισσότερη ώρα. Παράλληλα, ρυθμίζουν το σάκχαρο στο αίμα και υποστηρίζουν την υγεία του πεπτικού συστήματος. Έτσι, μπορείς να αντικαταστήσεις τα λευκά δημητριακά με τα αντίστοιχα δημητριακά ολικής άλεσης για ένα γεύμα με περισσότερη θρέψη!

Γιαούρτι αντί για βαριές sauces ή μαγιονέζα

Για κρεμώδεις σάλτσες σαλάτας, dip ή ως επικάλυψη, μπορείς να χρησιμοποιήσεις γιαούρτι αντί για βαριές sauces, όπως sour cream ή μαγιονέζα. Το γιαούρτι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, ασβέστιο και προβιοτικά, καθιστώντας το ένα φανταστικό swap για μια πιο υγιεινή επιλογή. Παρέχει την ίδια κρεμώδη υφή με λιγότερα κορεσμένα λιπαρά και περισσότερα διατροφικά οφέλη. Δημιουργήσε γευστικά dips με βάση το γιαούρτι, προσθέτωντας μυρωδικά, μουστάρδα, σκόρδο, λεμόνι, ή μπαλσάμικο και απογείωσε τα γεύμάτα σου!

Ελαιόλαδο αντί για βούτυρο ή μαργαρίνη

Το βούτυρο και η μαργαρίνη χρησιμοποιούνται συχνά για το μαγείρεμα και το ψήσιμο. Αποτελούν, συχνά, βασικό συστατικό τόσο σε αλμυρές όσο και σε γλυκές παρασκευές. Παρόλα αυτά, αποτελούν πηγές λίπους πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά. Για το λόγο αυτό, δοκίμασε να τα αντικαταστήσεις με το ελαιόλαδο, το οποίο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά και αντιοξειδωτικά. Το ελαιόλαδο όχι μόνο προσθέτει ευχάριστη γεύση αλλά, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα swaps, συμβάλοντας στην καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία. Είναι μια εξαιρετική επιλογή για σοτάρισμα, ψήσιμο ή ως συστατικό σε σαλάτες.

Εναλλακτικές αντί του αλκοόλ

Η αντικατάσταση του αλκοόλ με healthy εναλλακτικές αποτελεί εξαιρετική ιδέα για όσους επιθυμούν την ελάττωσή του. Είτε το κάνουν για λόγους υγείας, είτε για να αποφύγουν την υπερβολική κατανάλωση του. Μία δροσερή εναλλακτική θα μπορούσε να είναι κάποια μπύρα ή κρασί χωρίς αλκοόλ, επιλογές που δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τις κλασσικές μορφές αυτών των ποτών. Εναλλακτικά, μία λύση είναι και τα mocktails, ή, αλλιώς, cocktails χωρίς αλκοόλ. Ουσιαστικά, είναι μία μίξη χυμών φρούτων, σόδας και διάφορων σιροπιών, η οποία παρομοιάζει τα κλασσικά cocktails που όλοι ξέρουμε! Ωστόσο, δώσε έμφαση στους συνδυασμούς, καθώς, μπορεί εύκολα να “ξεφύγει” θερμιδικά, ειδικά αν τηρείς κάποιο πρόγραμμα απώλειας βάρους!

Φρέσκα βότανα και μπαχαρικά για αλάτι και ζάχαρη

Τα βότανα και τα μπαχαρικά όχι μόνο προσθέτουν γεύση στα πιάτα μας, αλλά προσφέρουν, επίσης, πολλά οφέλη για την υγεία. Η χρήση φρέσκων βοτάνων και μπαχαρικών στη θέση του υπερβολικού αλατιού και της ζάχαρης μπορεί να σε βοηθήσει να μειώσεις την πρόσληψη νατρίου και ζάχαρης. Το να χρησιμοποιείς καρυκεύματα στο φαγητό σου όπως βασιλικό, ρίγανη, σκόρδο, κανέλα ή μοσχοκάρυδο ενισχύει τη γεύση των γευμάτων σου, ενώ, παράλληλα, μειώνει την υπερβολική προσθήκη ζάχαρης ή αλατιού στις συνταγές σου.

Συνεπώς, κάνοντας μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές στη διατροφή σου, μπορείς να επιτύχεις πιο υγιεινά και θρεπτικά γεύματα, διατηρώντας, παράλληλα, την απόλαυση! Ειδικά αν βρίσκεσαι σε μία διαδικασία απώλειας βάρους, το να δοκιμάσεις αυτά τα απλά και healthy swaps θα σε βοηθήσουν να έρθεις πιο κοντά στον στόχο σου! Γιατί, λοιπόν, να μην τις δοκιμάσεις;

 

Και αν όντως, είσαι σε περίοδο που προσέχεις λίγο παραπάνω τη διατροφή σου, σου προτείνω να διαβάσεις το παρακάτω άρθρο! https://www.shape.gr/diatrofi-adynatisma/sosti-diatrofi/trofes-choris-lipara-laktozi-glouteni-zachari-poies-mas-aforoun-pragmatika/