Skip to main content

5 Hacks για μείωση σπατάλης τροφίμων από τη διατροφολόγο!

pattern image

Πόσες φορές έχεις πετάξει κάποιο φαγητό, επειδή μαγείρεψες μεγαλύτερη ποσότητα ή απλά δεν καταναλώθηκε; Η σπατάλη τροφίμων είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα που μας αφορά όλους! Είναι κάτι το οποίο, σίγουρα, επιβαρύνει το περιβάλλον μας, γι’ αυτό και χρειάζεται να δράσουμε άμεσα.

Ευτυχώς, υπάρχουν απλά αλλά αποτελεσματικά hacks που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της σπατάλης τροφίμων στη κουζίνα μας, και τα οποία θα σου παρουσιάσω παρακάτω!

Hack #No1: Meal Planning & Λίστα αγορών

Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να μειώσεις τη σπατάλη τροφίμων είναι να προγραμματίζεις τα γεύματά σου εκ των προτέρων και να δημιουργείς μια λίστα αγορών. Αυτό θα σε βοηθήσει να αγοράσεις μόνο ό,τι χρειάζεσαι και θα σε αποτρέψει από παρορμητικές αγορές. Ξεκίνα κάνοντας έναν απολογισμό του τι έχεις ήδη στο ντουλάπι και το ψυγείο σου και σχεδίασε τα γεύματά σου με βάση αυτά τα είδη. Επιπλέον, προσπάθησε να ενσωματώσεις τα υλικά που περισσεύουν από το ένα γεύμα στο επόμενο για να ελαχιστοποιήσεις τη σπατάλη. Ο προγραμματισμός των γευμάτων, όσο και η shopping list δεν εξοικονομεί μόνο τρόφιμα αλλά και χρήματα!

Hack #No2: Υιοθέτησε τη μέθοδο FIFO (First In, First Out)

Η μέθοδος FIFO είναι μια απλή αλλά αποτελεσματική στρατηγική για τη διαχείριση τροφίμων με ημερομηνίες λήξης. Όταν βολεύεις τα ψώνια σου, φρόντισε να τοποθετείς τα παλαιότερα είδη στο μπροστινό μέρος του ντουλαπιού ή του ψυγείου σου. Ταυτόχρονα, τα πιο φρέσκα είδη, ή αυτά που έχεις αγοράσει πιο πρόσφατα, στο πίσω μέρος. Με αυτόν τον τρόπο, θα καταναλώσεις πρώτα τα είδη με παλαιότερες ημερομηνίες λήξης, μειώνοντας τον κίνδυνο να χαλάσουν πριν προλάβεις να τα χρησιμοποιήσεις.

Hack #No3: Χρησιμοποίησε την κατάψυξη!

Η κατάψυξη είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να παρατείνεις τη διάρκεια ζωής πολλών τροφίμων. Μπορείς να καταψύξεις ψωμί, κρέατα, φρούτα, λαχανικά και πολλά άλλα για να αποτρέψεις την σπατάλη τους. Φρόντισε να βάζεις ετικέτες και ημερομηνίες στα τρόφιμα όταν τα βάζεις στην κατάψυξη για να έχεις μια εικόνα του τι έχεις. Επιπλέον, μπορείς να προετοιμάζεις και να καταψύχεις γεύματα εκ των προτέρων. Το γεγονός αυτό, όχι μόνο μειώνει τη σπατάλη τροφίμων, αλλά και κάνει τα πολυάσχολα βράδια της εβδομάδας πιο εύκολα διαχειρίσιμα.

Hack #No4: Σκέψου έξυπνα και αξιοποίησε τα leftovers!

Όταν σου περισσέψει φαγητό από ένα γεύμα, αποθήκευσέ το σε αεροστεγή δοχεία και χρησιμοποίησε το για μεσημεριανό γεύμα ή δείπνο την επόμενη μέρα. Μπορείς, επίσης, να αξιοποιήσεις τη δημιουργικότητά σου με τα περισσεύματα, μετατρέποντάς τα σε νέα πιάτα. Για παράδειγμα, χρησιμοποίησε το κρεατάκι που περίσσεψε από την προηγούμενη ημέρα, δημιουργώντας wraps ή Σαλάτες. Καταλαβαίνεις ότι οι δυνατότητες είναι ατελείωτες και όχι μόνο θα μειώσεις τα απορρίμματα αλλά θα εξοικονομήσεις χρόνο και χρήματα!

Ετσι, λοιπόν, υιοθετώντας απλά και καθημερινά hacks, μπορείς να συμβάλλεις ουσιαστικά στην μείωση της σπατάλης τροφίμων. Όχι μόνο θα βοηθήσεις το περιβάλλον, αλλά θα εξοικονομήσεις χρήματα. Έτσι, θα απολαύσεις την ικανοποίηση ότι αξιοποιείς όλους τους πόρους των τροφίμων σου, έχοντας, παράλληλα, νόστιμα και θρεπτικά γεύματα.

Και αν έχεις ήδη στο mood, σε αυτό το Link θα μάθεις όλα όσα χρειάζεσαι για το σωστό Meal Prep! https://thenutress.gr/meal-prep-enas-step-by-step-odigos-apo-ti-diatrofologo/

Διαφορετικά, αν επιθυμείς να χρησιμοποιήσεις την κατάψυξη σου για την αποθήκευση γευμάτων, τότε σίγουρα πρέπει να διαβάσεις το παρακάτω άρθρο! https://www.shape.gr/diatrofi-adynatisma/sosti-diatrofi/idees-gia-mageiremeno-fagito-stin-katapsyksi/